Časté otázky
- V čom je iné nakupovanie v bezobalovom obchode?
Je to vedomé nakupovanie, čo znamená, že pred samotným nákupom sa musíte zamyslieť nad tým, čo vám doma chýba a do akých obalov budete nakupovať. Pripravíte si nákupný zoznam a pribalíte k nemu nádoby.
- Pomôže mi niekto s prvým s nákupom?
Samozrejme, nielen s prvým nákupom. Kedykoľvek vám pomôže náš ochotný team. Viac informácií o samotnom nákupe nájdete tu. (prelink na postup v nakupovani v trikoch)
- Odkiaľ pochádzajú produkty a ako ich vyberáte?
Veríme, že návrat k jednoduchému a čo najlokálnejšiemu spôsobu stravovania a nakupovania bude prínosom nielen pre naše zdravie, ale aj pre našu planétu. Pri výbere dodávateľov zohľadnujeme okrem možnosti bezobalového dodania aj lokálnosť a spôsob, akým boli produkty a potraviny vyrobené a vypestované. Všetky plodiny dostupné a dopestovateľné na Slovensku nakupujeme lokálne. Plodiny, ktoré na Slovensku nie je možné dopestovať, vyberáme tak, aby sme zabezpečili čo najvyššiu kvalitu a zároveň minimalizovali uhlíkovú stopu. Znamená to, že ak máme na výber dvoch dodávateľov s kvalitatívne porovnateľným výrobkom, vyberieme toho, ktorý je k nám bližšie.
- Ktoré sú u vás najpredávanejšie položky?
Najpredávanejšími položkami sú ovsené vločky, orechy, zo sladkostí sú najobľúbenejšie horká a 100% bio čokoláda, naše čerstvé orechové maslá, vrstvený nugát, gumené vegánske medvedíky a sójový suk.
Z čerstvých potravín najviac nakupujete parenice, tofu, rastlinné mlieka a vajcia z voľného výbehu.
- Ako k vám chodí tovar? Bez obalu?
Dbáme na to, aby sa aj tovar k nám dostával v čo najekologickejšom balení. Maximálne využívame dodávky vo vratných obaloch a tam, kde to nie je možné, preferujeme papierové a jednodruhové obaly, ktoré je možné upcyklovať alebo recyklovať. Teší nás, že niektorí, dokonca i veľkí dodávatelia, balia tovar špeciálne pre nás do jednodruhových papierových obalov.
- Čo sa deje s obalmi, v ktorých vám príde tovar od dodávateľov?
Pre nás najideálnejším spôsobom dodávok tovaru sú vratné obaly, ktoré kolujú medzi nami a dodávateľom. Papierové vrecia a kartóny sa snažíme upcyklovať, z vriec vznikajú tašky a kabelky a kartóny poslúžia e-shopom k zasielaniu objednávok. Obaly, ktoré nevieme upcyklovať, dôsledne separujeme.
- Je u vás možné platiť platobnými kartami a stravnými lístkami?
V našej predajni môžete platiť platobnými kartami. Stravné lístky neprijímame a zatiaľ ani neplánujeme akceptovať. Nestotožňujeme sa so spôsobom, akým stravné lístky prerozdeľujú peniaze v spoločnosti.
- Viem si u vás nakúpiť spontánne ak so sebou nemám žiadne obaly?
Vo Vážke dávame druhú šancu skleneným obalom. Všetky zákazníkmi prinesené nádoby hygienicky vyčistíme a sú vám bezplatne k dispozícii. V prípade, že preferujete nové obaly, si môžete u nás zakúpiť sklenené fľaše a nádoby, vrecká a tašky z bio bavlny, ľanové vrecúška alebo kompostovateľné a papierové vrecká.
- Ako zistím záruky potravín, keď produkty nemajú obal?
Na každej predajnej nádobe je viditeľne označený dátum minimálnej trvanlivosti konkrétnej šarže nachádzajúcej sa v nádobe.
- Ako sa dostanem k informáciám o zložení, alergénoch alebo výživových údajoch?
Všetky potrebné údaje nájdete v katalógoch na predajni a na webovej stránke. Taktiež tieto informácie nájdete aj na cenovkách.
- Ako je to s predajných cenami U Vážky?
Naša cenotvorba nie je založená na stanovenej a vysokej marži, ale na kvalite produktov a dôkladnej analýze trhu. Snažíme sa minimalizovať odpad, ponúkať výživné potraviny a zároveň podporovať menších lokálnych pestovateľov a výrobcov. Chceme vytvoriť férovú firmu, ktorá prosperuje a zároveň ponúka tovar za ceny primerané kvalite a cenám porovnateľných produktov na trhu.
- Viem si urobiť aj predobjednávku?
Áno viete, na náš mail (info@uvazky.sk) nám pošlete vašu objednávku, my vám tovar prichystáme do 24 hodín a vy si ho u nás na predajni vyzdvihnete.
- Ako dlho vydržia vaše orechové maslá?
Naše 100% orechové maslá vám vydržia v chladničke 1 mesiac.